Sådan kommunikerer kommuner i øjenhøjde

Kommuner skal kommunikere på borgernes betingelser og på de platforme, hvor borgerne er. Kommunale kommunikatører får her en række gode råd til, hvordan de lykkes med deres kommunikationsopgave.

Videoer vokser blandt unge

Unges forbrug af YouTube-videoer er fordoblet de seneste år, og platformen er blevet big business for mange virksomheder. Og de virksomheder, der ikke allerede arbejder seriøst med YouTube, kan lige så godt forberede sig på, at det er her, de kommer til at kommunikere med yngre generationer.

Vi forstår gennem øjnene

Vi mennesker lærer gennem øjnene fremfor ørerne. Film og videoer er derfor en oplagt kommunikationskanal for virksomheder, når de skal informere medarbejderne og ikke mindst være i øjenhøjde med dem!

Liv efter døden!

Arkansas vil henrette syv fanger i april, men en dommer har netop nedlagt forbud mod, at staten gennemfører de planlagte drab. Aldrig før har modstanden mod dødsstraf været så stor i det amerikanske samfund som nu. Blandt andet da mange dødsfanger er uskyldigt dømte. Af Steffen Hou, forfatter ‘Drømmenes deroute’ Nick bankende hovedet ind i […]

Skrig du er ked af det – og gør det hurtigt!

Virksomheder skal undskylde hurtigt og oprigtigt. Gør virksomheder ikke det fra start, kan de forsøge sig mindst 100 gange. Vi vil stadig kun huske anledningen til undskyldningen.

Steffen Hou

  • Steffen Hou er kommunikatør og iværksætter. 

  • Som nyuddannet journalist stiftede han i 2001 sit første kommunikationsbureau, InMente. Siden har han stiftet en række selskaber og gennem tiden genereret arbejde for flere hundrede kommunikations- og mediefolk. I dag er han indehaver af indholdsbureauet Hou Media, der samarbejder med en række af Danmarks største virksomheder. 

  • I 2015 udgav han sin første bog om amerikanske forhold, ‘Drømmenes deroute’. Steffen blogger således om kommunikation og samfundsudviklingen i USA.